Cali Thornhill DeWitt
HELLO WHITE FEAR OH
11.02 – 01.03.2021
Udstillingen HELLO WHITE FEAR OH NO, diskuterer den måde, hvorpå vi behandler vores planet, vores hjem og hinanden.
Skilte og tavler kommunikerer normalt, hvordan vi skal agere og navigere i det offentlige rum, og Cali Thornhill DeWitt arbejder med en appropriation og détournement af reklamesprogets æstetik og virkemidler.
Således får han os til at sætte spørgsmålstegn ved vores egen færden og handlemønstre – som individer og som kollektiv.
3 spørgsmål til OUTPOST
Hvad har I gjort af særlige tiltag under lockdown for at facilitere de kunstinteresserede?
OUTPOST kom til verden under pandemien. Vores ønske var at skabe en platform, som kunne være åben 24 timer i døgnet, og hvor det ikke er nødvendigt at træde indenfor for at opleve kunsten. Det stiller selvfølgelig nogle krav til både kuratering og værkerne, da et akvariegalleri i sin natur udfordrer grænserne mellem skulptur og arkitektur, mellem inde og ude. Vi valgte Store Kongensgade 75 grundet placeringen i trekanten mellem den nyrenoverede majestætiske Marmorkirke og den nye Metrostation. Tradition, fornyelse og trafik.
Hvilken betydning mener I, kunst i det offentlige rum har?
Kunst i det offentlige rum, både den permanente, den temporære, den sanktionerede og den ikke-sanktionerede/ulydige får os til at stoppe op og tænke os om. Den kan fordre en social og fysisk sammenhængskraft, men også katalysere debat og kontrovers. Vi møder den, hvor vi måske ikke regner med det og er uforberedte og påvirkelige. Kunst i det offentlige rum er vigtig, fordi den opsøger beskueren og ikke omvendt.
Hvad kan kunsten gøre særligt under lockdown?
Kunsten kan og skal ikke gøre noget særligt under lockdown. Men måske kan vi give os bedre tid til den netop nu? Interessant kunst får os til at føle, reflektere og måske reagere, og det tror vi, de fleste har brug for i denne tid.
Always and almost never open.
Store Kongensgade 75
@outpost.gallery
www.outpost.gallery
post@outpost.gallery